SECOND LANGUAGE ACQUISITION FOR CHILDREN

Destri Wahyuningsih

Abstract


Artikel ini menunjukkan perolehan bahasa mengacu pada pengembangan bahasa kedua untuk anak-anak. Pembelajaran bahasa kedua adalah proses di mana seseorang belajar bahasa asing. Untuk perkembangan anak-anak, ada beberapa faktor yang memengaruhi perolehan bahasa kedua. Selain bahasa mereka sendiri, anak-anak belajar dari produksi perolehan bahasa dan menggunakan konteks dan semantik. Faktor-faktor lain juga penting, seperti kompetensi guru dan bahasa ibu. Artikel ini pertama mendefinisikan konsep produksi perolehan bahasa. Ini diikuti oleh tahap-tahap dalam perkembangan yang memberi dorongan bagi anak-anak. Bagian kedua dari artikel ini menggunakan konteks dan semantik. Pengalaman ini dianalisis anak-anak untuk mulai menggunakan bahasa baru. Kemudian, mereka mulai menghasilkan kalimat sederhana dengan spontan dan komposisi, dan tidak dapat secara harfiah membuat suatu aturan tata bahasa sebelum kata yang melakukan tindakan. Faktor ketiga adalah kompetensi guru. Guru juga diharapkan untuk mengajar secara struktural dan gramatikal, dan harus mampu menciptakan instruksi pusat pembelajar. Bagian keempat adalah bahasa ibu. Orang tua juga bagian dari memodifikasi kata-kata anak mereka ketika mereka dimasa anak-anak. Itu pastinya membantu anak-anak ketika orang tua berbicara kepada anak-anak dengan baik. Tetapi keberhasilan mereka dalam belajar bahasa kedua tidak dapat dijelaskan oleh tata bahasa yang digunakan orang tua. Sehingga, proses pembelajaran perolehan bahasa kedua di kelas dianggap lebih efektif.

This article that show language acquisition refers to development of a second language for children. Second language learning is the process by which a person learns a foreign language. For children’s development, there are some factors that influences a second language acquisition. Beside their own language, the children learn from language acquisition production and using context and semantics. Other factors are also important, such as teachers’ competence and mothers’ speech. This article first defines the concepts of language acquisition production. This is followed by the stages in development that give stimulated for children. The second part of this article using context and semantics. This experience is analyzed the children to begin using new language. Then, they begin to produce simple sentence with spontaneous and composition, and cannot literally create a grammar rules before action words. The third factor is teachers’ competence. Teachers also are expected to teach about structure and grammar, and should be able to create learner central instruction. The fourth article is mothers’ speech. The parent also part of the word modify their speech when taking to young children. It surely must help children when their parents speak well. But their success at learning cannot be explained by any special grammar of parental. So that, the process of learning second language acquisition in the classroom can be more effective.


Keywords


second language acquisition, acquisition production, using context and semantic, teachers’ competence, mothers’ language

Full Text:

PDF

References


Anderson, j. (1977) induction of augmented transition Networks. Cognitive

Science. I 125-157

Bloom, P, Bohannon, J.N, and Stanowicz, L. (1988) The Issues of Negative

Evidence: adult repondent to children’s language errors

Klashen, S. D and T. D. Terrell.. (1983). The Natural Approach: Lay AC. Oxport

Pergamon

Munoz, M.L (1998). Language Assement and Intervention with Children who

have Visual Impairments: A guide for speech language pathologist. Austhin, TX: Texas School for the Blind and Visually Impaired.

Oxford University Press, 2001. United States of America.

Richard, J.C (eds). (1974). Error Analysis: Perspective of Second Language

Acquisition. London: Longman


Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2018 DESTRI WAHYUNINGSIH

Attribution-NonCommercial-ShareAlike
CC BY-NC-SA

AL-ISHLAH Journal Indexed by: