The Independent Learning-Independent Campus Policy: Students’ Awareness of Mathematics Education
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Al Anshori, F., & Syam, S. (2021). Persepsi Mahasiswa Pendidikan Biologi Terhadap Merdeka Belajar Kampus Merdeka. Biogenerasi, 6(2), 147–153.
Apoko, T. W., Handayani, I., Hanif, I. F., & Hendriana, B. (2023). An Evaluation of the Implementation of Emancipated Learning Program Policy in University of Muhammadiyah Prof. Dr. Hamka. Jurnal Paedagogy, 10(2), 431–441.
Apoko, T. W., Hendriana, B., Umam, K., & Handayani, I. (2022). The Implementation of Merdeka Belajar Kampus Merdeka Policy: Students’ Awareness, Participation, and Its Impact. Journal of Education Research and Evaluation, 6(4).
Arifin, S., & Muslim, M. (2020). Tantangan Implementasi Kebijakan “Merdeka Belajar, Kampus Merdeka” Pada Perguruan Tinggi Islam Swasta Di Indonesia. Jurnal Pendidikan Islam Al-Ilmi, 3(1), 1–11. https://doi.org/10.32529/al-ilmi.v3i1.589
Fuadi, T. M., & Aswita, D. (2021). Merdeka Belajar Kampus Merdeka (Mbkm): Bagaimana Penerapan Dan Kedala Yang Dihadapi Oleh Perguruan Tinggi Swasta Di Aceh. Jurnal Dedikasi Pendidikan, 5(2), 603–614. Retrieved from http://jurnal.abulyatama.ac.id/index.php/dedikasi
Khaerudddin, Arwadi, F., & Majid, A. F. (2021). Meningkatkan Pemahaman Dosen terkait Rekognisi Bentuk Kegiatan Pembelajaran Merdeka Belajar Kampus Merdeka. Prosiding Seminar Nasional Hasil Pengabdian Kepada Mayarakat, 12, 1293–1296.
Laga, Y., Nona, R. V., Langga, L., & Jamu, M. E. (2022). Persepsi Mahasiswa Terhadap Kebijakan Merdeka Belajar Kampus Merdeka (MBKM). Edukatif: Jurnal Ilmu Pendidikan, 4(1), 699–706. https://doi.org/https://doi.org/10.31004/edukatif.v4i1.1951
Panjaitan, M., Rini, A. D., Agusalim, L., Abdullah, Z., Purwandaya, B., & Pasaribu, B. (2022). Persepsi Mahasiswa Program Studi Ekonomi Pembangunan Universitas Trilogi Terhadap Program Merdeka Belajar Kampus Merdeka (MBKM). Islamic Banking : Jurnal Pemikiran Dan Pengembangan Perbankan Syariah, 7(2), 351–362. https://doi.org/10.36908/isbank.v7i2.394
Rochana, Darajatun, R. M., & Ramdhany, M. A. (2021). Pengaruh Implementasi Kebijakan Kampus Merdeka terhadap Minat dan Keterlibatan Mahasiswa. Journal of Business Management Education |, 6(3), 11–21.
Simatupang, E., & Yuhertiana, I. (2021). Merdeka Belajar Kampus Merdeka terhadap Perubahan Paradigma Pembelajaran pada Pendidikan Tinggi: Sebuah Tinjauan Literatur. Jurnal Bisnis, Manajemen, Dan Ekonomi, 2(2), 30–38. https://doi.org/10.47747/jbme.v2i2.230
Siregar, N., Sahirah, R., & Harahap, A. A. (2020). Konsep Kampus Merdeka Belajar Di Era. Fitrah:Journal of Islamic Education, 1(1), 141–157.
Snelson, C. L. (2016). Qualitative and mixed methods social media research: A review of the literature. International Journal of Qualitative Methods, 15(1), 1–15. https://doi.org/10.1177/1609406915624574
Sopiansyah, D., Masruroh, S., Zaqiah, Q. Y., & Erihadiana, M. (2022). Konsep dan Implementasi Kurikulum MBKM (Merdeka Belajar Kampus Merdeka). Reslaj : Religion Education Social Laa Roiba Journal, 4(2), 34–44.
Sugiyono. (2016). Metode Penelitian dan Pengembangan. Bandung: Alfabeta.
Sumintono, B. & Widhiarso, W. (2014). Aplikasi Rasch Model (Edisi Revi; B. Trim, ed.). Cimahi.
Tohir, M. (2020). Buku Panduan Merdeka Belajar - Kampus Merdeka. https://doi.org/10.31219/osf.io/ujmte
DOI: https://doi.org/10.35445/alishlah.v15i2.2302
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Windia Hadi
Al-Ishlah Jurnal Pendidikan Abstracted/Indexed by:

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.


.png)




