WhatsApp Management for Effective Online Learning in Fiqh Subjects and ITS Implications for Character Education
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Annie, A. (2020, Februari 13). WhatsApp Tembus 2 Miliar Pengguna. Retrieved Januari 6, 2021, fromKOMPAS.com:https://tekno.kompas.com/read/2020/02/13/18190017/whatsapp-tembus-2-miliar-pengguna
Azimah, N., & Hakim, R. (2020). Eksplorasi Pembelajaran M-learning Fiqh pada Masa Pandemi di UIN Sunan Ampel Surabaya. Atthulab: Islamic Religion Teaching and Learning Journal, 5(2), 255–269. https://doi.org/10.15575/ath.v5i2.9349
Asmuni. (2020). Penerapan Model Pembelajaran Learning Cycle 5E untuk Meningkatkan Aktivitas dan Penguasaan Konsep Siswa pada Mata Pelajaran PAI dan Budi Pekerti di SMA Negeri 1 Selong. Jurnal Paedagogy, 175-185 Vol 7 No. 3.
Daheri, M., Juliana, Deriwanto, & Amda, A. D. (2020). Efektivitas WhatsApp sebagai Media Belajar Daring. Jurnal Basicedu, 775-783 Vol 4 No. 4.
Harisudin, M. N. (2019). PENGANTAR ILMU FIQH. Surabaya: CV. Salsabila Putra Pratama.
Jarmita, N., & Hazami. (2013). KETUNTASAN HASIL BELAJAR SISWA MELALUI PENDEKATAN REALISTIC MATHEMATICS EDUCATION (RME) PADA MATERI PERKALIAN. Jurnal Ilmiah DIDAKTIKA, 212-222 VOL. III NO. 2.
Kristina, M., Sari, R. N., & Nagara, E. S. (2020). MODEL PELAKSANAAN PEMBELAJARAN DARING PADA MASA PANDEMI COVID 19 DI PROVINSI LAMPUNG. JURNAL IDAARAH, 200-209 Vol. IV No. 2.
Nurhusain, M. (2021). EFEKTIVITAS MODEL KOOPERATIF TIPE ROTATING TRIO EXCHANGE DALAM PEMBELAJARAN LOGARITMA. Journal of Honai Math, 19-34 Vol. 4, No. 1.
Rahartri. (2019). "WHATSAPP" MEDIA KOMUNIKASI EFEKTIF MASA KINI . VISI PUSTAKA, 147-156 Vol. 21 No. 2.
Saputra, A. ( 2019). SURVEI PENGGUNAAN MEDIA SOSIAL DI KALANGAN MAHASISWA KOTA PADANG MENGGUNAKAN TEORI USES AND GRATIFICATIONS. BACA: Jurnal Dokumentasi dan Informasi, 207-216.
Suryadi, E., Ginanjar, M. H., & Priyatna, M. (2018). PENGGUNAAN SOSIAL MEDIA WHATSAPP DAN PENGARUHNYA TERHADAP. Jurnal Pendidikan Islam, 1-22 Vol 07, No 1.
Trianto. (2018). Mendesain Model Pembelajaran Inovatif-Progressif. Jakarta: Kencana Prenadamedia Group.
DOI: https://doi.org/10.35445/alishlah.v14i4.2436
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2022 Tatang Ibrahim, Suci Zakiah Dewi, Asis Saefuddin
Al-Ishlah Jurnal Pendidikan Abstracted/Indexed by:
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.