Strengthening the Character of Patriotism Through the Narantika Rarangganis Dance at a Senior High School in Cimahi
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Abdurachman, R., & Rusliana. (1979). Pendidikan kesenian seni tari. PT Rais Utama.
Afiqoh, N., Atmaja, H. T., & Saraswati, U. (2018). Penanaman nilai kearifan lokal dalam pembelajaran sejarah pokok bahasan perkembangan Islam di Indonesia pada siswa Kelas X IPS di SMA Negeri 1 Pamotan tahun ajaran 2017/2018. Indonesian Journal of History Education, 6(1), 42–53.
Alwi, H. (2003). Kamus besar Bahasa Indonesia. Balai Pustaka.
Apriani, Atik, & Indrianto, D. (2007). Implementasi model pembelajaran examples non examples. FKIP PGMI IKIP PGRI Sumedang.
Aswasulsikin, A., Dwiningrum, S. I. A., & Sumarno. (2015). Tuan guru sebagai tokoh pembangunan pendidikan di pedesaan. Jurnal Pembangunan Pendidikan: Fondasi Dan Aplikasi, 3(1), 1–10. http://journal.uny.ac.id/index.php/jppfa
Creswell, J. W. (2009). Research design (Pendekatan kualitatif, kuantitatif, dan mixed). Pustaka Belajar.
Marwati, E., Prihartanti, N., & Hertinjung, W. S. (2016). Pelatihan berpikir optimis untuk meningkatkan harga diri pada remaja di panti asuhan. Indigenous: Jurnal Ilmiah Psikologi, 1(1), 23-31.
Hasanah, A., Gustini, N., & Rohaniawati, D. (2016). Cultivating character education based on Sundanese culture local wisdom. Jurnal Pendidikan Islam, 2(2), 231. https://doi.org/10.15575/jpi.v2i2.788
Hasanah, S. (2019). Kearifan lokan dalam konservasi sumberdaya air pada masyarakat Kampung Adat Cikondang. Universitas Pendidikan Indonesia.
Hidayah, N., Indriani, F., & Puspitarini, D. (2019). Active learning with integrative thematic approaches for Muhammadiyah school teachers in Yogyakarta city region. Prosiding Seminar Nasional Hasil Pengabdian Kepada Masyarakat Universitas Ahmad Dahlan, 379–390. http://www.seminar.uad.ac.id/index.php/senimas/article/view/3011%0Ahttp://www.seminar.uad.ac.id/index.php/senimas/article/download/3011/579
Indriani, M. N. (2019). The Existence of Local Wisdom in The Dimension of Water Sources Washed in Bali. PROCEEDING BOOK, 101.
Kemdiknas. (2011). Pedoman pelaksanaan pendidikan karakter. Pusat Kurikulum Perbukuan.
Li, Z., Zhou, M., & Lam, K. K. L. (2022). Dance in Zoom: Using video conferencing tools to develop students’ 4C skills and self-efficacy during COVID-19. Thinking Skills and Creativity, 46, 101102. https://doi.org/10.1016/j.tsc.2022.101102
Suffah, F., & Setyowati, N. (2015). Strategi komunitas bermain Tanoker dalam membangun karakter cinta tanah air melalui permainan tradisional Egrang di Kecamatan Ledokombo Jember Jawa Timur. Kajian Moral Dan Kewarganegaraan, 3(3), 1324–1338.
Sugiyono. (2014). Metode penelitian pendidikan pendekatan kuantitatif, kualitatif, dan R&D. Alfabeta.
Widyanti, T. (2015). Penerapan nilai-nilai kearifan lokal dalam budaya masyarakat kampung adat Cireundeu sebagai sumber pembelajaran IPS. Jurnal Pendidikan Ilmu Sosial, 24(2), 161–166. https://doi.org/10.17509/jpis.v24i2.1452
Yin, R. K. (2013). Validity and generalization in future case study evaluations. Evaluation, 19(3), 321-332.
DOI: https://doi.org/10.35445/alishlah.v15i2.2232
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Jajang Hendar Hendrawan, Lili Halimah, Kokom Kokom
Al-Ishlah Jurnal Pendidikan Abstracted/Indexed by:
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.