Transformational Islamic Education Ideas Abdurrahman wahid's perspective
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Azra, A. (1999). Pendidikan Islam Tradisi dan Modernisasi Menuju Millenium Baru. Jakarta: Logos Wacana Ilmu.
Barton, G. (2016). Biografi Gus Dur. Yogyakarta: LKiS.
Basyir, M. (2019). Pembelaan Gus Dur Terhadap Kesesatan Ahmadiyah. RELIGIA, 19(1), 37.
Bukhari, U. (2010). Ilmu Pendidikan Islam. Jakarta: AMZAH.
Busro, B., Mailana, A., & Sarifudin, A. (2021). Pendidikan Islam dalam Publikasi Internasional: Analisis Bibliometrik pada Database Scopus. Edukasi Islami: Jurnal Pendidikan Islam, 10(02).
Departemen Pendidikan Nasional. (2001). Kurikulum Berbasis Kompetensi, Mata Pelajaran Pendidikan Agama Islam. Pusat Kurikulum Badan Penelitian dan Pengembangan Departemen Pendidikan Nasional.
Dharwis, E. K. H. (Ed.). (1998). Gus Dur (NU dan Masyarakat Sipil). Yogyakarta: LKiS.
Echols, J. M., & Shadly, H. (1987). Kamus Inggris Indonesia. Jakarta: Gramedia.
Ghazali, A. M., & Busro, B. (2017). Pendidikan Islam dalam Dinamika Kehidupan Beragama di Indonesia. Intizar, 23(1), 93. https://doi.org/10.19109/intizar.v23i1.1615
Halim, A., & Adnan, A. M. (2018). Problematika Hukum dan Ideologi Islam Radikal (Studi Bom Bunuh Diri Surabaya). Ulul Albab: Jurnal Studi Dan Penelitian Hukum Islam, 2(1), 32.
Handoko, A. (2019). Analisis Kejahatan Terorisme Berkedok Agama. Salam: Jurnal Sosial Dan Budaya Syar’I, 6(2), 156.
Hori, A. A. S. M. (2020). Pemikiran Pendidikan Islam. Bandung: Cendekia Press.
Husein, M. (2021). Sang Zahid: Mengarungi Sufisme Gus Dur. Yogyakarta: LKIS.
Kasmahidayat, Y. (2010). Agama dalam Transformasi Budaya Nusantara. Bandung: Bintang Warli Artika.
Ma’ruf, M. (2020). Tipologi Pemikiran Gus Dur Tentang Pendidikan Islam. Atanwir: Jurnal Keislaman Dan Pendidikan, 11(1).
Majelis Ulama Indonesia. (2005). Fatwa MUI.
Miskan. (2018). Pemikiran Multikulturalisme KH. Abdurahman Wahid dan Implikasinya terhadap Pendidkan Agama Islam di Indonesia. Al-Furqan: Jurnal Studi Pendidikan Islam, 6(2).
Mulyadi. (2019). Pemikiran Gus Dur Tentang Pendidikan Islam Multikultural. Fikrah: Jurnal Pemikiran Dan Pendidikan Islam, 12(2).
Nurani, H., & Nurdin, A. A. (2018). Pandangan Keagamaan Pelaku Bom Bunuh Diri di Indonesia. Jurnal of Islamic Studies and Humanities, 3(1), 81.
Nurkholis. (2013). Pendidikan Dalam Upaya Memajukan Teknologi. Jurnal Kependidikan, 1(1), 25.
Rachman, B. M. (2006). Membela Kebebasan Beragama. Jakarta: The Asia Foundation.
Ridhwan, D. S. (2018). Esensi Pendidikan Islam Dalam Perspektif KH. Abdurrahman Wahid. Istighna: Jurnal Pendidikan Dan Pemikiran Islam, 1(1).
Sa’diyah, H., & Nurhayati, S. (2019). Pendidikan Perdamaian Perspektif Gus Dur: Kajian Filosofis Pemikiran Pendidikan Gus Dur. Tadris, Jurnal Pendidikan Islam, 14(2).
Salim, & Sahrum. (2007). Metode Penelitian Kualitatif. Bandung: Rineka Cipta.
Sutrisno, H. (1998). Research Methodology (2nd ed.). Yogyakarta: ANDI Press.
Triani, D. A. (2016). Implementasi Strategi Pembelajaran Kooperatif (Cooperatif Learning) Tipe Jigsaw di Perguruan Tinggi. Universum, 10(2), 221.
Usman, H. (2006). Social Research Methodology. Jakarta: Bumi Aksara.
Wahid, A. (1983). Amar Makruf Mabadi Kahiri Ummah dan Pancasila. Panji Masyarakat, 15(408).
Wahid, A. (1984). Saya Ingin Membalikan Arus. Panji Masyarakat, 21.
Wahid, A. (1999). Pesantren Masa Depan. Bandung: Pustaka Hidayat.
Wahid, A. (2006). Islamku, Islam Anda, Islam Kita. Jakarta: The Wahid Institute.
Wahid, A. (2017). Tuhan Tidak Perlu Dibela. Yogyakarta: LKiS.
DOI: https://doi.org/10.35445/alishlah.v13i3.848
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2021 Samsudin, Widiati Isana, Yasmin Astri
Al-Ishlah Jurnal Pendidikan Abstracted/Indexed by:
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.