Competences Of Teachers: Differentiated Learning, Solutions In Diversity
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Ade Sintia Wulandari. (2022). Literature Review: Pendekatan Berdiferensiasi Solusi Pembelajaran dalam Keberagaman. Jurnal Pendidikan MIPA, 12(3), 682–689. https://doi.org/10.37630/jpm.v12i3.620
Andini, D. W. (2022). Differentiated Instruction: Solusi Pembelajaran Dalam Keberagaman Siswa Di Kelas Inklusif. Trihayu: Jurnal Pendidikan Ke-SD-An, 2(3), 340–349. https://doi.org/10.30738/trihayu.v2i3.725
Aprima, D., & Sari, S. (2022). Cendikia : Media Jurnal Ilmiah Pendidikan Analisis Penerapan Pembelajaran Berdiferensiasi Dalam Implementasi Kurikulum Merdeka Pada Pelajaran Matematika SD. Cendikia : Media Jurnal Ilmiah Pendidikan, 13(1), 95–101.
Faiz, A., Pratama, A., & Kurniawaty, I. (2019). Pembelajaran Berdiferensiasi dalam Program Guru Penggerak pada Modul 2.1. Jurnal Basicedu, 3(2), 524–532.
Fitra, D. K. (2022). Pembelajaran Berdiferensiasi dalam Perspektif Progresivisme pada Mata Pelajaran Ipa. Jurnal Filsafat Indonesia, 5(3), 250–258.
Handiyani, M., & Muhtar, T. (2022). Mengembangkan Motivasi Belajar Siswa melalui Strategi Pembelajaran Berdiferensiasi: Sebuah Kajian Pembelajaran dalam Perspektif Pedagogik-Filosofis. Jurnal Basicedu, 6(4), 5817–5826. https://doi.org/10.31004/basicedu.v6i4.3116
Herwina, W. (2021). Optimalisasi Kebutuhan Murid Dan Hasil Belajar Dengan Pembelajaran Berdiferensiasi. Perspektif Ilmu Pendidikan, 35(2), 175–182. https://doi.org/10.21009/pip.352.10
Husni, M. (2018). Diferensiasi Peserta Didik dalam Kebersamaan di Kelas Inklusif (Sekolah Garasi Turen Malang). … of Annual Conference for Muslim Scholars, April, 479–488. http://proceedings.kopertais4.or.id/index.php/ancoms/article/view/151
Iskandar, D. (2021). Peningkatan Hasil Belajar Siswa pada Materi Report Text Melalui Pembelajaran Berdiferensiasi di Kelas IX.A SMP Negeri 1 Sape Tahun Pelajaran 2020/2021. Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran Indonesia (JPPI), 1(2), 123–140. https://doi.org/10.53299/jppi.v1i2.48
Kemendikbud, B. (2019). Pendidikan di Indonesia belajar dari hasil PISA 2018. Pusat Penilaian Pendidikan Balitbang KEMENDIKBUD, 021, 1–206. http://repositori.kemdikbud.go.id/id/eprint/16742
Kurniawaty, I., & Faiz, A. (2022). EDUKATIF: JURNAL ILMU PENDIDIKAN Strategi Penguatan Profil Pelajar Pancasila di Sekolah Dasar. Jurnal Ilmu Pendidikan, 4(4), 5170–5175. https://doi.org/10.31004/edukatif.v4i4.3139
Lindner, K. T., Alnahdi, G. H., Wahl, S., & Schwab, S. (2019). Perceived differentiation and personalization teaching approaches in inclusive classrooms: Perspectives of students and teachers. Frontiers in Education, 4(July), 1–11. https://doi.org/10.3389/feduc.2019.00058
Marlina. (2019). Panduan Pelaksanaan Model Pembelajaran Berdiferensiasi di Sekolah Inklusif. repository.unp.ac.id. http://repository.unp.ac.id/23547/
Pane, R. N., Lumbantoruan, S., & Simanjuntak, S. D. (2022). Implementasi Pembelajaran Berdiferensiasi Untuk Meningkatkan Kemampuan Berpikir Kreatif Peserta Didik. BULLET : Jurnal Multidisiplin Ilmu, 1(3), 173–180.
Partami, P. ., Padmadewi, N., & Artini, L. P. (2019). Differentiated Instruction In Multicultural Classroom Of Primary Years Programme In Gandhi Memorial Intercontinental School - Bali. Jurnal Pendidikan Bahasa Inggris Indonesia, 7(1), 1–11. https://doi.org/10.23887/jpbi.v7i1.2717
Pratama, A. (2022). Strategi Pembelajaran Berdiferensiasi Meningkatkan Kemampuan Literasi Membaca Pemahaman Siswa. Jurnal Didaktika Pendidikan Dasar, 6(2), 605–626. https://doi.org/10.26811/didaktika.v6i2.545
Saleh, A. H. A. E. (2021). The Effectiveness of Differentiated Instruction in Improving Bahraini EFL Secondary School Students in Reading Comprehension Skills. REiLA : Journal of Research and Innovation in Language, 3(2), 135–145. https://doi.org/10.31849/reila.v3i2.6816
Şekerci, R., & Yörük, T. (2020). Teacher leadership and sustainability in adult elderly education. Cypriot Journal of Educational Sciences, 15(3), 433–445. https://doi.org/10.18844/cjes.v15i3.4909
Shareefa, M., Awg Mat Zin, R. H., Zaiham Nor Abdullah, M., & Jawawi, R. (2019). Differentiated Instruction: Definition and Challenging Factors Perceived by Teachers. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 388(December), 322–327.
Singh, H. (2014). Differentiating classroom instruction to cater learners of different styles. Indian Journal of Research, 3(12), 58–50. https://doi.org/10.15373/22501991/December2014/25
Sutaga, I. W. (2022). TINGKATKAN KOMPETENSI GURU MELALUI PEMBELAJARAN BERDIFERENSIASI. Inovasi Jurnal Guru, 8(9), 58–65. http://jurnalinovasi.org/index.php/IJG/article/view/324
DOI: https://doi.org/10.35445/alishlah.v15i4.3732
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Khusnul Mubarok
Al-Ishlah Jurnal Pendidikan Abstracted/Indexed by:
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.