The Preaching of Prophet Musa in Improving the Integrity of the Nation's Children in the Era of Society 5.0
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Abdullah, I., Lukman, S., Suaema, A., Alnursa, D., & Gani, M. A. (2022). Development of Geography Tecahing Materials Based on Caracter Education on Disaster Mitigation and Adaptation Materials. Proceedings of the 6th Batusangkar International Conference, BIC 2021, 11-12 October, 2021, Batusangkar-West Sumatra, Indonesia.
Ahmad Zaky. (2020). Perkembangan Dalalah. WARAQAT : Jurnal Ilmu-Ilmu Keislaman, 2(1), 24. https://doi.org/10.51590/waraqat.v2i1.48
As-Sa’di, A. B. N. (2012). Tafsir Al-Qur’an Jilid 4. Pustaka Sahifa.
bafadal, ibrahim, Juharyanto, J., Nurabadi, A., & Gunawan, I. (2020). Debat Moral Sebagai Upaya Meningkatkan Integritas Kepala Sekolah. Jurnal Administrasi Dan Manajemen Pendidikan, 3(3), 272–282. https://doi.org/10.17977/um027v3i32020p272
Diana, Z. A., Farhan, M., & Sarjuni, S. (2021). Etika Pelajar Perspektif Syekh Nawawi Al-Bantani dan Relevansinya dengan Tujuan Pendidikan Islam (Telaah Buku Pemikiran Pendidikan Syekh Nawawi Al-Bantani Karya Maragustam). Prosiding Konstelasi Ilmiah Mahasiswa Unissula (KIMU) Klaster Humanoira, 1(1).
Fauziyah, R., Budimansyah, D., & Muthaqin, D. I. (2020). Penguatan Pendidikan Karakter Melalui Model Pembelajaran Debat Untuk Mengembangkan Kemampuan Berpikir Kritis Peserta Didik. Jurnal Civicus, 20(1), 15–25.
Fitriani, Y., & Pakpahan, D. R. (2020). Analisa Penyalahgunaan Media Sosial untuk Penyebaran Cybercrime di Dunia Maya atau Cyberspace. Cakrawala - Jurnal Humaniora, 25. https://ejournal.bsi.ac.id/ejurnal/index.php/cakrawala/article/view/6446
Hamdayani, J. (2017). Model Dan Metode Pembelajaran Kreaktif Dan Berkarakter. Ghalia Indonesia.
Hermansyah, S. A., Yuningsih, Y. R., Mulyati, S., Syahid, A., & Faqih, Z. K. (2021). Knowledge of Ladunni in the Story of Musa and Khidhir in the Review of Isyari Shufi’s Interpretation. ICIIS 2020: Proceedings of the 3rd International Colloquium on Interdisciplinary Islamic Studies, ICIIS 2020, 20-21 October 2020, Jakarta, Indonesia, 145.
Jiyanto, J. (2022). Konsep Hereditas dan Lingkungan Pendidikan dalam Perspektif Al-Qur’an. Andragogi: Jurnal Diklat Teknis Pendidikan Dan Keagamaan, 10(1), 18–29.
Khudri, A. Z., Karo, T. K., Hasibuan, M. S. M., Manik, W., & Khairul Anhar. (2022). The Rumah Quran as an Alternative to Islamic Boarding School-style Education for Housewives. Al-Arkhabiil: Jurnal Pengabdian Masyarakat, 2(1), 42–53. https://doi.org/10.51590/jpm_assunnah.v2i1.219
Ma’rufah, N., Rahmat, H. K., & Widana, I. D. K. K. (2020). Degradasi Moral Sebagai Dampak Kejahatan Siber Pada Generasi Millenial di Indonesia. In Nusantara: Jurnal Ilmu Pengetahuan Sosial (Vol. 7, Issue 1). Jurnal Ilmu Pengetahuan Sosial.
Mais, F. R., Rompas, S. S. J., & Gannika, L. (2020). Kecanduan Game Online Dengan Insomnia Pada Remaja. Jurnal Keperawatan, 8(2), 18. https://doi.org/10.35790/jkp.v8i2.32318
Maragustam. (2010). Filsafat Pendidikan Islam Menuju Pembentukan Karakter Menghadapi Arus Global. Kurnia Kalam Semesta.
Maragustam, M. (2016). The Reformation of Pesantren Education System: The Study on Abdul Wahid Hasyim Thoughts the Perspective of Islamic Education Philosophy. Jurnal Pendidikan Islam, 5(2), 325–346.
Miarsa, F. R. D., & Romadhon, A. H. (2020). Pelanggaran Hukum dalam Tindakan Vandalisme di Ruang Cyberspace. KAMBOTI: Jurnal Sosial Dan Humaniora, 1(1), 32–43. https://doi.org/10.51135/kambotivol1issue1page32-43
Muslim, M. (2013). At-Tafsir Al-Mauduu’i Li Suuratil Quranil Karim Jilid 4. Al-Maarif.
Natsir, N. F., Aisyah, A., Hasbiyallah, H., & Ihsan, M. N. (2018). Mutu Pendidikan: Kerjasama Guru Dan Orang Tua. Jurnal MUDARRISUNA: Media Kajian Pendidikan Agama Islam, 8(2), 311. https://doi.org/10.22373/jm.v8i2.3315
Rafli, A. F., Nazrian, A., Wijaksono, A., Saragih, F. A., & Shalihin, M. (2022). The Contribution of Tahsin to Increase Quality of Reading Al-Qur’an. Al-Arkhabiil: Jurnal Pengabdian Masyarakat, 2(3), 25–38.
Riyadi, S., Adinda, F., Dewi, F., Bengi, K., & Utari, S. (2022). Building a Qurani Society: A Collaborative Community Base Research. Al-Arkhabiil: Jurnal Pengabdian Masyarakat, 2(3), 39–49.
Riyanto, A. D. (2022). Hootsuite (We Are Social): Indonesian Digital Report 2022. Andi Link. ttps://andi.link/hootsuite-we-are-social-indonesian-digital-report%022022/.
Sa’dudin, I., Safitri, E., Akastangga, M. D. B. R., Huda, N., & Alawadi, E. M. S. (2022). Bahrain Meaning in the Story of Musa and Khidr. Jurnal Al Bayan: Jurnal Jurusan Pendidikan Bahasa Arab, 14(1), 136–155.
Saefurridjal, A., Fatkhullah, F. K., Gunawan, U., & Margono, M. (2023). Pendidikan Berbasis Agama, Filsafat, Psikologis, dan Sosiologis. Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 5(1), 664–679.
Sholihah, D., & Niam, Z. W. (2019). Landasan filosofis pembelajaran agama Islam perspektif hereditas, lingkungan, kebebasan manusia dan inayah Tuhan. At-Tarbiyat: Jurnal Pendidikan Islam, 2(2), 158–172.
Syafaruddin, A., & Mesiono, D. (2016). Inovasi Pendidikan Suatu Analisis Terhadap Kebijakan Baru Pendidikan. Perdana Publishing.
Syaikh, A. B. M. B. A. B. I. A. (2008). Tafsir Ibn Katsir Jilid 6. Pustaka Imam Syafii.
Syaikh, A. B. M. B. A. B. I. A. (2009). Tafsir Ibnu Katsir Jilid 5. Pustaka Imam Syafii.
Wahyudi. (2021). Peran Pendidik Dalam Pembinaan Karakter Siswa Menghadapi Era Masyarakat 5.0. Jurnal Lentera Kajian Keagamaan, Keilmuan Dan Teknologi, 20(1), 115–129.
Wei, J. (2021). An Effective Online Course with the Application of Multimedia–a Case Study of English Public Speaking Course. 2021 2nd International Conference on Information Science and Education (ICISE-IE), 1166–1169.
Wiranata, R. R. S., Maragustam, M., & Abrori, M. S. (2021). Filsafat Pragmatisme: Meninjau Ulang Inovasi Pendidikan Islam. Ta’allum: Jurnal Pendidikan Islam, 9(1), 110–133.
Zaenuri, A. (2017). Teknik Komunikasi Persuasif dalam Pengajaran. JALIE: Journal of Applied Linguistics and Islamic Education, I(I), 46–57. https://doi.org/10.33754/jalie.v1i1.83
Zamaniin, A. (2005). Tafsir Al-Quran Al-’Aziim Jilid 3. Al-Faruq Al-Haditsah.
Zhang, L., Pan, X., & Zhou, G. (2018). Research on the Method of Children’s Chinese Characters Education. 2018 3rd International Conference on Education, E-Learning and Management Technology (EEMT 2018), 97–101.
DOI: https://doi.org/10.35445/alishlah.v15i1.2842
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Wagiman Manik, Ahmad Zaky, Muhajirah Binti Jamaluddin, Arum Wirahayuningsih, Rini Mardyani Florida
Al-Ishlah Jurnal Pendidikan Abstracted/Indexed by:
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.