Enhancing Student Learning Outcomes through the Communicative Language Teaching Approach
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Ansya, Y. A. (2023). Upaya Meningkatkan Minat dan Prestasi Belajar Siswa Kelas IV Sekolah Dasar pada Pembelajaran IPA Menggunakan Strategi PjBL (Project-Based Learning). Jurnal Ilmu Manajemen Dan Pendidikan (JIMPIAN), 3(1), 43–52. https://doi.org/10.30872/jimpian.v3i1.2225
Clarke, A., Triggs, V., & Nielsen, W. (2014). Cooperating teacher participation in teacher education: A review of the literature. Review of Educational Research, 84(2), 163–202.
Dantes, N., & Handayani, N. N. L. (2021). Peningkatan Literasi Sekolah Dan Literasi Numerasi Melalui Model Blanded Learning Pada Siswa Kelas V SD Kota Singaraja. WIDYALAYA: Jurnal Ilmu Pendidikan, 1(3), 269–283. http://jurnal.ekadanta.org/index.php/Widyalaya/article/view/121
Dauyah, E., & Yulinar, Y. (2018). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Motivasi Belajar Bahasa Inggris Mahasiswanon-Pendidikan Bahasa Inggris. Jurnal Serambi Ilmu, 30(2), 196. https://doi.org/10.32672/si.v30i2.761
Ellis, R. (2003). Task-based language learning and teaching. Oxford University Press.
Faridha, N. (2024). The impact of Communicative Language Teaching Approach on Students’ Speaking Ability. Al Qalam: Jurnal Ilmiah Keagamaan Dan Kemasyarakatan, 18(3), 2099. https://doi.org/10.35931/aq.v18i3.3462
Fauziati, E. (2015). A state of the art of Communicative Competence Theory. Ahmad Dahlan Journal of English Studies (ADJES), 2(2), 78–86.
Firdaus, F. (2020). Peningkatan Kompetensi dan Motivasi Belajar Bahasa Inggris dengan Teknik Presentasi Siswa Kelas VII SMP Negeri 1 Bajo Kabupaten Luwu. Jurnal Konsepsi, 8(4), 132–141. https://p3i.my.id/index.php/konsepsi/article/view/90%0Ahttps://p3i.my.id/index.php/konsepsi/article/download/90/94
Firdaussi, A. L. W. (2019). Peran Bahasa Indonesia dan Bahasa Inggris pada Perkembangan Ilmu Pengetahuan di Era Global. In Kajian Linguistik dan Sastra: Vol. X (Issue X, pp. 1–10).
Handayani, S. (2016). Pentingnya Kemampuan Berbahasa Inggris Sebagai Dalam Menyongsong ASEAN COMMUNITY 2015. Ikatan Sarjana Pendidikan Indonesia (ISPI) Jawa Tengah, 3(1), 102–106.
Herlina, & Utami, N. C. M. (2019). Teaching English To Students Of Elementary School. In Bumi Aksara. Bumi Aksara.
Hoff, H. E. (2014). A critical discussion of Byram’s model of intercultural communicative competence in the light of bildung theories. Intercultural Education, 25(6), 508–517.
Juriana, J. (2018). Pentingnya Penggunaan Bahasa Inggris dalam Komunikasi Dakwah pada Era Global. Mawa’Izh: Jurnal Dakwah Dan Pengembangan Sosial Kemanusiaan, 8(2), 241–258. https://doi.org/10.32923/maw.v8i2.773
Kakomoleᶦ, I. Y., Marentek, A., D2, P., Theresia, D., Lasut, M. C., & Hum3, M. (2022). Penerapan communicative language teaching (CLT) approach dalam pengajaran kosakata bahasa Inggris pada siswa SDN 1 Dalapuli Kabupaten Bolaang Mongondow Utara. Jurnal Elektronik Fakultas Sastra (JEFS), 31, 1–17.
Kusumawati, N., & Syamsi, K. (2023). Penerapan Pendekatan Clt Berbasis Proses (Process-Based Clt Approach) Untuk Meningkatkan Keterampilan Berpidato Siswa Smp. Jurnal Literasi, 7(April), 80–90.
Mukminatien, N. (2015). Methods of language teaching. Universitas Terbuka.
Nasution, S. (2018). Penggunaan Bahasa Inggris Secara Maksimal Untuk Menyongsong Masyarakat Ekonomi Asean (Mea) 2025. Jurnal Bisnis Net, 1(1), 2021–3982.
Nggawu, L. O., & Thao, N. T. P. (2023). The impact of Communicative Language Teaching (CLT) Approach on Students’ Speaking Ability in a Public Indonesian University: Comparison between Introverts and Extrovert Groups. International Journal of Language Education, 7(3), 393–413. https://doi.org/10.26858/ijole.v7i3.50617
Norainna, P. H. S. (2018). Situated learning theory: the key to effective classroom teaching? HONAI, 1(1).
Prayoga, R. A., & Khatimah, H. (2019). Pola Pikir Penggunaan Bahasa Inggris Pada Masyarakat Perkotaan di Jabodetabek. Simulacra: Jurnal Sosiologi, 2(1), 39. https://doi.org/10.21107/sml.v2i1.5520
Qasserras, L. (2023). Systematic review of communicative language teaching (CLT) in language education: A balanced perspective. European Journal of Education and Pedagogy, 4(6), 17–23.
Rofik, H. N. (2019). … Language Teaching (CLT) dalam meningkatan keterampilan berbicara siswa pada mata pelajaran bahasa Indonesia: Penelitian tindakan kelas di kelas V MI Negeri …. https://digilib.uinsgd.ac.id/26881/
Salirawati, D. (2018). Smart Teaching: Solusi Menjadi Guru Pembelajaran. Bumi Aksara.
Seknun, F., Noho, M., & Tuhuteru, L. (2023). Model Pembelajaran Inovatif & Keterampilan Membaca. CV. AZKA PUSTAKA.
Syahputra, I. (2014). Strategi Pembelajaran Bahasa Inggris Sebagai Bahasa Asing Dalam Meningkatkan Kemampuan Berbahasa Siswa. Kutubkhanah, 17(Vol 17, No 1 (2014): Januari-Juni 2014), 127–145. http://ejournal.uin-suska.ac.id/index.php/Kutubkhanah/article/view/813
Topçiu, M., & Myftiu, J. (2015). Vygotsky theory on social interaction and its influence on the development of pre-school children. European Journal of Social Sciences Education and Research, 2(3), 172–179.
Vu, N. T. (2020). A case study of constructivist learning and intercultural communicative competence in English-majoring pre-service teachers. Journal of English as an International Language, 15(2), 52–76.
Werdiningsih, D. (2021). Literasi sains dan materi pembelajaran Bahasa Indonesia. https://repository.unisma.ac.id/handle/123456789/5914
Widyaningrum, R., Sarwanto, S., & Karyanto, P. (2013). Pengembangan Modul Berorientasi Poe (Predict, Observe, Explain) Berwawasan Lingkungan Padamateri Pencemaran Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa. Bioedukasi: Jurnal Pendidikan Biologi, 6(1), 100. https://doi.org/10.20961/bioedukasi-uns.v6i1.3920
DOI: https://doi.org/10.35445/alishlah.v16i4.5204
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 Muhammad Aswad, Andi Mega Januarti Putri, Putu Wahyu Sudewi
Al-Ishlah Jurnal Pendidikan Abstracted/Indexed by:
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.