The Correlation between Parents' Digital Literacy Knowledge and Parents' Perception of Digital Literacy Knowledge of Elementary School Students
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Ain, N., Novianti, R., Solfiah, Y., & Puspitasari, E. (2021). Analisis Kemampuan Literasi Digital Orang Tua Anak Usia Dini Di Kecamatan Tampan Kota Pekanbaru Riau. 12(1), 70–85.
Anggrasari, L. A. (2020). Penerapan e-learning untuk meningkatkan kemampuan literasi digital di era new normal. Jurnal Pendidikan Dasar Dan Pembelajaran, 10(2), 248.
https://doi.org/10.25273/pe.v10i2.7493
Arikunto. (2010). Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktek. Jakarta : Rineka Cipta.
Jumila, J., Paristiowati, M., Zulhipri, Z., & Allanas, E. (2018). Analisis Literasi Digital (ICT) Peserta Didik Melalui Pemanfaatan Web Kahoot dalam Pembelajaran Koloid. JRPK: Jurnal Riset Pendidikan Kimia, 8(2), 36–41.
https://doi.org/10.21009/jrpk.082.04
Khasanah, U., & Herina. (2019). Membangun Karakter Siswa Melalui Literasi Digital Dalam Menghadapi Pendidikan Abad 21 (Revolusi Industri 4.0). Prosiding Seminar Nasional Pendidikan Program Pascasarjana Universitas PGRI Palembang, 999–1015.
Lestari, S., Kurnianingsih, I., & Wardiyono, W. (2018). Pengukuran Kemampuan Literasi Digital Orang Tua Menggunakan Instant Digital Competence Assessment (Instant Dca). Jurnal Ilmu Perpustakaan Dan Informasi, 3(2), 91–108. https://doi.org/10.33476/bibliotech.v3i2.598
Nasrullah, R., Aditya, W., Satya, T. I., Nento, M. N., Hanifah, N., Miftahussururi, & Akbari, Q. S. (2017). Materi Pendukung Literasi Digital: Gerakan Literasi Nasional. Kementerian Pendidikan Dan Kebudayaan, 33.
https://gln.kemdikbud.go.id/glnsite/wp-content/uploads/2017/10/cover-materi-pendukung-literasi-finansial-gabung.pdf
Nurjanah, E., Agus. R., Andri, Y. 2017. Hubungan Literasi Digital Dengan Kualitas Penggunaan E-Resources. Jurnal Lentera Pustaka, 3(2), 117-140.
Rahayu, T., Mayasari, T., & Huriawati, F. (2019). Pengembangan Media Website Hybrid Learning berbasis Kemampuan Literasi Digital dalam Pembelajaran Fisika. Jurnal Pendidikan Fisika, 7(1), 130.
https://doi.org/10.24127/jpf.v7i1.1567
Rusydi, A., & Fadhli, M. (2018). Statistika Pendidikan: Teori dan Praktik Dalam Pendidikan. Medan : Cv. Widya Puspita.
Salehudin, M. (2020). Literasi Digital Media Sosial Youtube Anak Usia Dini. Jurnal Ilmiah Potensia, 5(2), 106–115.
Sarwani. (2021). Persepsi Orang Tua Tentang Literasi Digital ( Studi Pada Masyarakat Pinggiran Kota Banjarmasin). NUANSA, XIV(1), 73–85.
Sarwono, S. W. (2010). Psikologi Remaja. Jakarta : PT Raja Grafindo Persada.
Sugihartono, Nurhayati, S. R., & Harahap, F. (2007). Psikologi Pendidikan. Yogyakarta : UNY Press.
Sugiyono. (2014). Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R&D. Bandung : Alfabeta.
Sugiyono. (2015). Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R&D. Bandung : Alfabeta.
Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R&D. Bandung : Alfabeta.
Sugiyono. (2019). Metode Penelitian Pendidikan (Kuantitatif, Kualitatif, Kombinasi, R&D dan Penelitian Pendidikan). Bandung : Alfabeta.
Surya, M. O. (2015). Persepsi Orang Tua Siswa Kelas IV SD Negeri Melati 1 Terhadap Pembelajaran Pendidikan Jasmani Tidak Diterbitkan. Yogyakarta : Fakultas Ilmu Keolahragaan, Universitas Negeri Yogyakarta :
Sutisna, I. P. G. (2020). Gerakan Literasi Digital Pada Masa Pandemi Covid-19. STILISTIKA: Jurnal Pendidikan Bahasa Dan Seni, 8(2), 268–283. https://doi.org/10.5281/zenodo.3884420
Walgito, B. (2010). Pengantar Psikologi Umum. Yogyakarta : CV Andi Offset.
DOI: https://doi.org/10.35445/alishlah.v15i2.2690
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Yelsa harafani mulya, Zetra Hainul Putra, Neni Hermita
Al-Ishlah Jurnal Pendidikan Abstracted/Indexed by:
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.