Emotional Stimulation through Animated Student Songs for the Pandemic Covid-19 in Basic Education
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Hamalik, Oemar. 1986. Media Pendidikan. Bandung: Penerbit Alumni-ind
Jamalus. 1998. Pengajaran Musik melalui Pengalaman Musik. Jakarta: P2LPTK. Departemen Pendidikan dan Kebudayaan.
Kamtini, dan Tanjung, Husni Wardi. 2005. Bermain melalui Gerak dan Lagu di Taman Kanak-Kanak. Jakarta: Departemen Pendidikan Nasional.
Mila Vulchanova, at al. Links between phonological memory, first language competence and second language competence in 10-year‐old children:2014.07.16,
Moussay. Gerard. 1998. Tata Bahasa Minangkabau. Jakarta:Gramedia.
PERMENDIKBUD. 2014. Nomor 146 tahun 2014. Tentang kurikulum 2013 pendidikan anak usia dini.
Priska dkk. Fenomena Sosial Masyarakat Minangkabau Dalam Lirik Lagu Ciptaan Agus Taher. Portal garuda. September 2013
Rachmi, Teti, dkk. 2008. Keterampilan Musik dan Tari. Jakarta: Universitas Terbuka.
Raimonda Jariene and Vilija Saliene. speaking as prerequisite to socialisation in the general curriculum of the lithuanian language education (as mother tongue). 2014. Vol. 116,p. 153
Refmiwati, Dkk. Ungkapan Makian Bahasa Minangkabau Di Kenagarian Taluk Kecamatan Lintau Buo Kabupaten Tanah Datar. (Jurnal Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia, Vol. 1 No. 1 September 2012; Seri E 339-425)
Zaliha Yazici,et. al yang berjudul How bilingual is bilingual? Mother tounge proficiency and learning through a second language. 3
Idris, R., & Lestari, E. (2017). Pengaruh Pengorganisasian Terhadap Peningkatan Mutu Pendidikan Di Sd Inpres Bangkala Ii Kota Makassar. Lentera Pendidikan : Jurnal Ilmu Tarbiyah Dan Keguruan, 20(1), 18–30. https://doi.org/10.24252/lp.2017v20n1a2
Khanafi, I., Salafuddin, S., Abidin, M. Y., & Khamidi, A. N. (2013). Persepsi dan Transformasi Visi dan Misi Pada Civitas Akademika Stain Pekalongan. Jurnal Penelitian, 6(2). https://doi.org/10.28918/jupe.v6i2.229
Pratiwi, Y. E., & Sunarso, S. (2018). Peranan Musyawarah Mufakat (Bubalah) Dalam Membentuk Iklim Akademik Positif di Prodi PPKn FKIP Unila. Sosiohumaniora, 20(3), 199. https://doi.org/10.24198/sosiohumaniora.v20i3.16254
Sudarmanto. (2018). Peranan Kepala Sekolah dalam Mewujudkan Visi Dan Misi Sekolah Menjadi Sebuah Aksi. Retrieved April 15, 2020, from https://cahaya-begawan.blogspot.com/2017/04/peranan-kepala-sekolah-dalam-mewujudkan.html
Wahyudin, W. (2018). Optimalisasi Peran Kepala Sekolah dalam Implementasi Kurikulum 2013. Jurnal Kependidikan, 6(2), 249–265. https://doi.org/10.24090/jk.v6i2.1932
Wulandari, R. Y. (2016). Implementasi supervisi manajerial pengawas sekolah dalam meningkatkan kompetensi pengelola perpustakaan. Manajer Pendidikan, 10(2).
Yusutria, Y. (2018). Analisis Mutu Lembaga Pendidikan Berdasarkan Fungsi Manajemen di Pondok Pesantren Thawalib Padang Sumatera Barat. Ta’dib: Jurnal Pendidikan Islam, 7(2), 61–68. https://doi.org/10.29313/tjpi.v7i2.3833
Yeni, Indra. 2009. Pengantar Seni Musik untuk Pendidikan Anak Usia Dini. Padang: Sukabina Press.
Yeni, Indra. 2012. Metodologi Pengembangan Seni Musik/Suara. Padang: Jurusan PGPAUD FIP Universitas Negeri Padang.
Yvona Kostelecka, at al. The Unidentifiable: Children of Czech Citizens Whose Mother Tongue is not Czech: December 11 – 13, 2014.
DOI: https://doi.org/10.35445/alishlah.v14i2.1887
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2022 Indra Yeni, Desyandri, Vivi Anggraini
Al-Ishlah Jurnal Pendidikan Abstracted/Indexed by:
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.